Frågor och svar

Här har vi samlat frågor och svar angående våra boenden på Stora Frögården

När är utcheckningen?

Utcheckning ska ske senast kl.11

När sker incheckningen?

Incheckning sker mellan kl. 15:00 – 17:00 i receptionen under perioden maj-sept. Övrig tid se information som skickats via mail.

Internet & Wi-Fi?

Restaurangen och receptionen har gemensamt Wifi medans varje bostad har individuellt wifi. Se instruktioner för uppkoppling i resp. bostadspärm.

Erbjuder ni långtidsboende?

Under lågsäsong erbjuder vi långtidsboende på Stora Frögården. Kontakta oss för att få information och pris.

Har varje bostad eget kök?

Alla våra boenden har ett helt eget fullutrustat kök.

Har alla boendet privata badrum?

Alla boenden hos oss har egna privata badrum med dusch, toalett och tvättmaskin.

Hur hittar man till er?

Adress: Stora Frögården 12, 386 60 Mörbylånga. Efter Färjestaden kör man ca 1 mil söder ut, efter det är det skyltat.

Hur är era öppettider?

Under högsäsong(maj/juni – augusti/september) har receptionen öppet mellan 08-17 och det går alltid ringa utöver dessa tider, se kontaktuppgifter här. Övriga säsong har receptionen begränsade öppettider.

Går det hyra ställplats?

Tyvärr har vi ingen möjlighet till ställplats för tillfället.

Hur stora är bostäderna?

Bostäderna är helt unika. Det finns boende från 35kvm till upp till 148kvm. Klicka här för att läsa mer om våra boenden.

Hur bokar jag boende hos er?

Det gör du enklast online via vår hemsida men det går också bra att ringa eller mail: info@storafrogarden.se.

Får jag ta med mig mitt husdjur?

Några av våra boenden(hus 4,7,8 och lägenhet(1004, 1101, 1103) är det tillåtet med hund. Se ikonen med hund när du söker via vårt bokningsformulär.

Hur går betalningen till?

Bokar du via en extern boknigstjänst t.ex. booking.com görs betalning till dem. Om du bokar via vår hemsida eller telefon/mail görs betalning via kort(Stripe). 50% av betalningen sker vid bokningstillfället och resterande saldo ska vara betalt senast 14 dagar innan ankomst.

Det går också bra att få faktura, vi ber er då kontakta oss via telefon eller mail.

Hur hittar jag till min stuga?

Följ instruktionerna som finns i med i bokningsbekräftelsen. Husen ligger ner mot vattnet och lägenheterna lite längre upp.

Finns sängkläder och handdukar i stugan?

Detta ingår ej som standard utan är ett tillval man kan göra vid bokningen. Har du redan bokat och vill lägga till, kontakta då oss här.

Ingår slutstädning i priset?

Detta finns som tillval att köpa men ingår ej som standard. Beställs inte slutstädning ska detta ske innan avresa. Ej godkänd städning kommer faktureras kund efteråt.